Menu

КОЈИМ ВЕЖБАМА СЕБЕ И ДЕТЕ ПРИПРЕМИТИ ЗА СКИЈАЊЕ?

vezbe

Скијање се сматра најлепшим и најздравијим  рекреативним спортом.  Нарочито деца знају уживати у овом спорту. Њима је и знатно лакше него нама одраслима. Мали су, теже од нас постижу убрзање па им је лакше управљати и контролисати кретање, теже ће се и повредити али под условом да су добро припремљени.  Представићемо вам неколико једноставних и лако применљивих вежби које ће за најкраће могуће време припремити ваше дете за скијање.

За децу скијаше или оне који тек постају веома је важно да развију и ојачају одређене мишиће и унапреде своје способности стицањем специфичних вештина како би једноставније возили и контролисали своје кретање, више уживали у чаробној снежној активности.

Прво да причамо о вежбама јачања мишићних група потребних за лакшe усвајање и усавршавање скијашких техника.  Најзначајнија нам је снага трбушног зида. Најбоље вежбе за децу су:

  • Почетни положај лежећи на леђима са погрченим ногама ослоњеним на стопала(подвучане под кревет или нешто друго што ће их држати), а најбоље обухватити дечије подколенице и придржавати  стопала. Руке су на грудима и подижући труп горе напреднији вежбачи могу лактовима  додиривати колено супротне ноге.  Пажња је на враћању у почетни положај које је неколико пута спорије него подизање. Можете чак детету помоћи да се подигне али му тражити да се полако сам спушта назад на леђа.  Од 10 до 20 понављања старији и напреднији.
  • Почетни положај седећи пред рукама са опруженим ногама и прстима стопала према себи.  Млађи и слабији могу само подизати пружене ноге, пажња на лагано и споро спуштање у почетни положај. Од 10 до 20 понављања. Напреднији другари могу кружити пруженим ногама у једну и другу страну. Кружи се спојеним ногама веома споро. Од 5 до 10 пута по страни.
  • Чучњеви. Почетни положај СКИЈАШКИ СТАВ. Подизање горе напред, спуштање доле, па опет задржавање у скијашком ставу. Децу анимирати причом да сте стварно на скијашкој стази да се гибате и возите, што дуже то боље. Напреднији би могли уједно вршити и бочна гибања  баш као што је у стварној скијашкој техници. Ова вежба за напреднију и старију децу је вишеструко значајна. Најбоље је децу прво у кућним условима упознати са захтевима скијашке технике. Тек ако је дете у стању коректно да изведе скијашки став и гибања у складу са захтевима скијашке технике на сувом без опреме можемо од њега то очекивати и на стази.
  • Бочно истезање, бочно гибање овог пута без скијашког става.
  • Скијашки став, вршимо торзију(ротацију око сопствене осе). Старија деца или напреднији могу током ротације подизати колено супротне ногу.  Марширати и ротирати се.
  • Ослоњени о зид почучањ, труп и надколенице под углом од 90°. Идеално је ако имамо балансер и радимо скијашки став до минуте, напреднији и старији могу и до два.

Ако смо у стању да изведемо од две до четири овакве серије свакога дана у току четири недеље на добром смо путу да тврдимо да ћемо и ми и деца бити савршено спремни за скијашку сезону.  Није неопходно да будемо савршено спремни али је свакако веома важно да се и ми и деца припремимо.